Mulla on sydän
ja se toimii
ja takkuinen tukka mutta
hiukset kuitenkin

lauantai 27. helmikuuta 2016

Astu valoon


Huh, nyt ois niin paljon kaikkea kerrottavaa ja pohdintoja päässä et en tiedä edes mistä aloittaa!
Yksi minua kovasti ilostuttanut asia on tuo kokoajan lähestyvä kevät!
Vaikka ulkona on lunta ihan kivasti ja pakkastakin, niin kyllä siellä kevään merkit silti jo näkyy.
Esimerkiksi lintujen laulu!!niil on kokoajan mielettömät keväiset konsertit meneillään!
Ja ihana aurinko <3 se tuo vaan niin paljon iloa ja voimaa, nyt se paistaa jo niin paljo korkeammalla kuin pari kuukautta sitten ja valoa riittää muutenkin alkuiltaan asti.
Valosta oon riemuinnut eniten, sekä ulkona et mun sisällä.

Talvi on joka vuosi jotenki sellasta taistelua, selviytymistä.
Henkisesti hirvittävän kuluttavaa, vaikkakin siinä on paljon aikaa itselle ja levolle, mutta ehkä vähän liiaksikin.
On ''liikaa'' aikaa porautua oman mielen syövereihin ja kaikkiin niihin ikäviin asioihin elämässä tai itsessään.
Toisaalta haluaisin kovasti asua jossain missä tällaista näin pitkää ja pimeää talvea ei olisi, ettei se olisi vuodesta toiseen niin raskasta.
Toisaalta sitten, joka talvi on ollut tosi opettavainen, ne kasvattaa ja kehittää.
Talvet on tosi diippejä ja on välillä ihan hyvä mennäkin sinne syvälle oman pään syövereihin ja kaivaa se paska ulos sieltä.
Jooo-o ei se kivaa oo mut kyl se sit vaan puhdistaa!

Ja jos ei ois sitä ''kamalaa'' talvea ni osaisko sitä riemuita niin paljon keväästä ja kesästä?!
Tulisko sitä käsiteltyä niin paljon myös niitä ikäviäkia asioita jos kokoajan ois lämmintä ja valoisaa ja juoksisi pää kolmantena jalkana menemään.
Epäilen vähän ettei.

Sit vähän muihin aiheisiin.
Kävin viimeviikon sunnuntaina ensimmäistä kertaa äänimaljarentoutuksessa.
Aiemmin olen ollut vastaavassa Natural High Healingissa, mut siinä käytettiin monia eri soittimia eikä kokemus ollut minulle niin päräyttävä silloin kuin mitä se oli nyt.

Tosiaan naisella joka piti sen rentoutuksen oli 7 käsintaouttua äänimaljaa, jokainen yhdelle seitsemästä päächakrasta.
Eri maljat resonoivat eri chakrojen kanssa.

Huhh, mitä siitä nyt kertoiskaan, se oli aika hullua.
Kun alotettiin juurichakrasta, mulle iski ahdistus ja kauhunsekainen paniikki et pakko päästä pois täältä.
Yritin sit vaan antautua et hei tää kuuluu asiaan, antaa vaan kaiken tukossa olevan nousta pintaan et pystyn myös päästämään siitä irti.

Sitten huomasin kuinka kehoni meni ihan veltoksi, aivan kuin oisi lihasrelaksantin syönyt, koko kroppa rentoutu hetkessä ja tunsin kuinka se oli niin raskas että jopa sormia oli vaikea liikuttaa.

Tunsin selkeästi aina jokaisen chakran ja näin niiden eri värit.
Fyysinen kehoni katosi, olin täysin energiakehossani.
Tuntui kuin fyysinen kehoni olisi jäänyt lattialle ja minä leijuisin energiatyyppinä 20 cm sen yläpuolella.
Vaivuin hypnoosin kaltaiseen transsitilaan.

Lopussa ohjaaja pyysi meitä visualisoimaan kuinka kaikkien chakrojen värit yhdistyvät yhdeksi valkoiseksi energiaksi joka leviää meissä joka puolelle.
Pystyin selkeästi näkemään ja tuntemaan sen, kokemaan itseni energiaolentona, sinä mitä minä todella olen.
Ihana energiaolento.

Herättyäni takas tähän tilaan oloni oli vähän sekava, minulla oli vähän vaikeuksia herätä siitä transsista ja hetken aikaa jopa ahdisti.
Ehkä siksi että syväpuhdistus oli alkanut ja koska koin meneväni siihen paikkaan/tilaan mistä olen aikanaan tullut ja yhtäkkiä minun pitikin herätä takaisin tähän todellisuuteen.
Koko maailma tuntui uudelta ja vieraalta.

Sen jälkeen on ollut monenlaisia fiiliksiä, pääosin tosi hyviä.
Välillä myös vähän ahdistusta ja vaikeita oloja, hoidon vaikutukset voivat tuntua useista päivistä viikkoihin.

Lähinnä koin että tuo hoito tasapainotti minua, minun energiakeskuksiani, puhdisti jotain tukkoutunutta ja hoiti minua syvemmällä tasolla.
Olen todella onnellinen että päätin kokeilla ja varmasti menen vielä uudestaankin.

Koko tämän viikon olen pystynyt olemaan paremmin läsnä, tietoinen, etenkin itsestäni ja omista oloistani.
Olen pystynyt paremmin tuntemaan ja kokemaan koko ajan energiakehoni.
Suosittelen kaikille, äänellä on suuri voima!

Torstaina olin sitten taas Yinjoogassa, huh oon niin koukuttunu siihen!
Olen vuosia joogannut kotona mutta vasta viime syksynä aloin käymään tunneilla.
Kokeilin montaa eriä, Kundaliinia, Vinyasa Slowta, Yin& Yang ja sit pelkkää Yinjoogaa ja se vei mennessään.
Se sopii minulle juuri nyt todella hyvin.

Se perustuu kiinalaiseen lääketieteseen, meridiaaneihin; eli meidän kehon läpi kulkeviin energiakanaviin, jotka helposti tukkeutuvat ja menevät epätasapainoon.

Tämä jooga hoitaa siis hyvin kokonaisvaltaisesti, lihaksia, sidekudoksia, sekä parantaa energioiden virtausta.
Rentouttaa.
Jos jotain kiinnostaa kuulla tarkemmin tuntien sisällöstä ni laittakaa kommenttiboksii kyssäreit ni kerron enempi!:)

Viime aikoina tunneilla käydessäni olen kokenut joka tunnin jälkeen että olen kuin uudestisyntynyt.
Kroppa voi hyvin, pää voi hyvin, energiat kulkee.
Olen tullut tietoisemmaksi kehostani, sekä fyysisestä että energiakehostani.
Siitä missä alueilla minulla on ongelmia, tukoksia, kipuja.

Olen oppinut ymmärtämään itseäni, olemaan armollinen itselleni ja kärsivällinen.

Ulkoillut olen paljon ja päässyt taas vähän paremmin käsiksi meditaatioon ja joogaharjoituksiin kotona.

Talven, etenkin tämän vuoden puolella olen kokenut aika paljon yksinäisyyttä.
Kaikki kaverit asuvat ympäri Suomen ja Turussa minulla on ollut vain kaksi hyvää ystävää, joista toinen oli 5 kk Intiassa ja toinen lähti sinne 5 viikoksi.
Sinä aikana aika kovasti erakoidun ja käännyin sisäänpäin surkuttelemaan.

Nyt nämä ihanat neitokaiset ovat palanneet matkoiltaan ja se tekee minut todella onnelliseksi <3

Siinä tuli jo aikamoisesti asiaa, oon kuvannut aika vähän, auringon tullessa esiin kuvausintokin alkaa heräillä!
Ajattelin tähän postaukseen lätkiä randomisti kuvia jonkun about kuukauden ajalta! :)

Rakkaudentäyteistä alkavaa kevättä kaikille <3






Tein tuossa oisko ollu kuun alussa? Suklaajuustokakkua ihanan Monan reseptillä!<3




Aikomuksena ois tehdä sellainen ''unelmani'' postaus, sitä kerran pyydettiin.
Samoten tulossa on viimeiset Portugalipostaukset, pysykää siis kuulolla! ;)

2 kommenttia:

  1. Oon niin samaa mieltä tosta lintujen laulusta!! Tuntuu et sisällä aina syttyy jotain ku yhtäkkiä keskellä talvipäivää kuulee keväisiä lintuja❤️ Ja ei vitsit tahon kyl joskus käydä tollasessa äänimaljarentoutuksessa :o niin siistin kuulosta settiä että huhhuh.
    ..ja nyt tekee mieli tota kakkua!! Se on niin hyvää. Koska suklaa.❤️

    VastaaPoista

Kiitos kun ilahdutit päivääni kommentilla! :--)